Moim celem jest poszerzanie świadomości by chronić przed oszustwem, dezinformacją i porażką w Państwa zawodzie.
Moje szkolenia dedykuje przede wszystkim dla Osób, które aktywnie mają kontakt z drugim człowiekiem i za zadanie ocenę jego wiarygodności.
Przykładowy program:
Program szkolenia: „Jak rozpoznać, iż Twój klient kłamie” – warsztat z psychologii kłamstwa dla adwokatów i prawników
- Wprowadzenie do psychologii kłamstwa
- Definicja kłamstwa i jego różne formy: od drobnych kłamstw do manipulacji faktami.
- Motywacje stojące za kłamstwami – dlaczego ludzie kłamią?
- Jakie konsekwencje mogą mieć kłamstwa w kontekście pracy adwokata?
- Typowe sygnały niewerbalne świadczące o kłamstwie
- Analiza mowy ciała: mimika twarzy, gesty, postawa.
- Rola kontaktu wzrokowego i jego zmiany podczas kłamania.
- Zmiany w tonie głosu i sposobie mówienia jako potencjalne oznaki nieszczerości.
- Wykrywanie kłamstwa na podstawie analizy języka i narracji
- Typowe wzorce językowe, które mogą wskazywać na kłamstwo (np. nadmierna szczegółowość, brak spójności).
- Analiza struktury narracji – jak zmienia się opowieść osoby kłamiącej?
- Jakie pytania zadawać, aby ujawnić nieścisłości w relacji klienta?
- Techniki przesłuchania i wywiadu w wykrywaniu kłamstwa
- Stosowanie technik wywiadu kognitywnego w rozmowach z klientami.
- Budowanie strategii pytań mających na celu wychwycenie niespójności.
- Unikanie pułapek wynikających z własnych uprzedzeń i założeń.
- Przeciwdziałanie manipulacji i taktykom defensywnym
- Jak reagować na próby odwracania uwagi lub zmiany tematu?
- Radzenie sobie z technikami obronnymi, np. nadmierną emocjonalnością lub udawaniem nieświadomości.
- Jakie sygnały mogą wskazywać na próbę manipulacji adwokatem?
- Analiza przypadków i ćwiczenia praktyczne
- Praca na rzeczywistych przykładach z życia zawodowego adwokatów.
- Symulacje rozmów z klientami i analiza nagranych wywiadów.
- Dyskusja nad wykrytymi oznakami kłamstwa oraz ich interpretacja.
- Podsumowanie i wnioski – rozwijanie umiejętności rozpoznawania kłamstwa w praktyce prawniczej
- Kluczowe wskazówki do stosowania w codziennej pracy.
- Jak rozwijać swoje umiejętności w zakresie rozpoznawania kłamstw?
- Omówienie zasobów literatury i kursów, które mogą wspierać dalszy rozwój.