Szkolenie specjalistyczne mające na celu ukazanie psychologii prowadzenia przesłuchania, poznania osobowości rozmówcy i zastosowanie
odpowiednich technik do pozyskania informacji. Szkolę ucząc tego, jak dane zachowania przede wszystkim przesłuchującego mają wpływ na ocenę sytuacji, myśli i decyzje osoby przesłuchiwanej. Wspólnie odpowiadamy na najważniejsze pytania: czy dobre przesłuchanie oznacza tylko dobrze zadane pytania?
W programie między innymi:
• czym jest przesłuchanie w oczach rozmówcy
• jakie procesy generuje u rozmówcy przesłuchanie
• jakie znaczenie w kontekście układania pytań mają pierwsze
informacje o rozmówcy – analiza mowy ciała
• jakie reakcje powoduje stres a jakie kłamstwo – nauka rozróżniania i
tworzenia tzw. Linii odniesienia
• czym jest manipulacja i wywieranie wpływu
• psychologia rozmowy – jak rozmawiać a nie tylko mówić – narzędzia
+ ćwiczenia
• psychologia rozmówcy – język korzyści, który mówi o naszych
potrzebach
• techniki grania ról i wchodzenia w buty rozmówcy – nauka
inteligencji emocjonalnej
• nauka siebie –jakie sytuacje mają na mnie wpływ?
Gdzie są moje słabe punkty, jakie tematy powodują u mnie zmianę
nastawienia i oceny rozmówcy?
• narzędzia do prowadzenia efektywnego przesłuchania
• nauka rozpoznawania oznak kłamstwa
• nauka czytania mowy niewerbalnej
CELE SZKOLENIA:
1. Nauka w praktyce psychologii osobowości, motywów działania, języka
korzyści, mechanizmów wpływu, które będą miały na celu naukę
umiejętności rozmowy w każdej sytuacji z osiągnięciem zamierzonych
celów.
2. Nauka czytania i rozumienia komunikacji werbalnej i niewerbalnej
3. Nauka podstawowych zaburzeń osobowości wraz z technikami rozmów
4. Nauka narzędzi psychologicznych służących lepszej rozmowie i
przesłuchaniu
5. Uzyskanie kompetencji w zakresie procesu mentalizacji Funkcjonariuszy
niezbędnej do lepszej komunikacji
6. Uzyskanie umiejętności w zakresie oceny wiarygodności i tworzenie tzw.
Linii odniesienia
7. Uzyskanie informacji o swoich mocnych i słabych stronach w
prowadzeniu przesłuchań
PRZYKŁADOWY PROGRAM
1. Psychologia rozmowy – struktura rozmowy, jak zdobywać
zaufanie (najważniejsze aspekty tego, żeby ludzie nam ufali +
techniki wywierania wpływu)
2. Ocena wiarygodności – wykrywanie kłamstwa mowa ciała +
psycholingwistyka (jak niektóre słowa/wypowiedzi mówią o tym,
że ktoś ma inne intencje oraz ogólnie jak czyta się słowa w
kontekście określenia osobowości)
3. Ćwiczenia: rozmowy + ocena kłamstwa
4. Wnioski, mocne/słabe strony